09 November 2010

Kantoi

Hahahahahaha.. mesti korang pikir pelik2 kn tyme tgk title entry ni.. nk release tensyen exam nye hal, terdetik lam ati nk wt title ni.. sape2 yg bkn dri ngri kelantan mybe xphm lau bc kantoi neh.. so, ak advise better gna translator from besut o kelantan sbb mereka expert bab2 cmni.. entry ni berkisar org kelantan yg nk berckp luar la konon.. hehehe.. ape lg, jom kite layannnnn~

PART 1

kantoi 1
Gu kawe kijo hotel, dio sepatutnya hantar guest pegi airport tapi huje pulok, dio tunggu la sapa huje berenti, dio pon oyak ko guest, kawe denga dio oyak gini
"mari kita pergi encik, hujan sudah SERIK ni"

kantoi 2
Kawan abg ipar aku kantoi ketika dinner di hotel, biasalah kan waiter  akan refill air sejuk dalam gelas tu  kan.. dia kata lebih kurang mcm ni semasa waiter itu sedang menuang air ke dalam gelasnya 
"adik, dah banyak air tu, PADAM, PADAM.."
dengan muke yang selamba dan serius..
kantoi 3
Kawan aku, dia nak bayar harga pulut lepa kat kafe.. dia sebut
"pulut LEMPA satu".. sepatutnya pulut panggang..

kantoi 4
cikgu : ada berapa jenis KUTUB kat bumi
murid : dua, cikgu
cikgu : nama jenis kutub tersebut
murid : KUTUB AYAM dan KUTUB DAGING

( khutub @ kerutuk )

kantoi 5
cikgu : kenapa baju sekolah awak ada bintik2 hitam?
murid : baju saya kena PERTIK SAWA cikgu

kantoi 6
kawan aku citer cara2 masak kerutup
"mula2 panaskan minyak.. masukkan bahan kisar.. tumis hingga naik bau.. kemudian masukkan AWAS"

kantoi 7
Peristiwa dekat bandar jengka.. membe kelantan aku gak..
" BANG, MINTAK SUPIK SATU"... wakakaka.. bercakap luar tu..

kantoi 8
masa aku study kat UM sewa umah kat bangsar..
ada housemate bdk kedah nak pinjam motor.. dia tanya mana kunci motor ak..
dengan macho nye ak jawab.. 'kunci motor ada dalam SORAK meja aku tu..'

kantoi 9
Ade sorang awek klate ni keje receptionist kat hotel kwn aku kije.. aritu hotel xdak api ( blackout ).. so, guest kol la hotel, dia yang cakap

guest : "nape xde api ni"
awek : "maaf cik, blackout, api berJENTAP"

kantoi 10
Haha,, aku ado kisoh saen aku dio nak beli kuih d bazar ramadhan ari tu.. dia beli kuih rm2 gune duet rm5.. pahtu mokcik keda tu wi balik rm2.. so, dio nok oyak r

"mokcik, cucur lagi xcukup seringgit.." mokcik ni pon oyak r.. cucur xde dek, kalau nak kat kedai sebelah ade"..


hahhaha.. lucu2.. nt ak sambung balik segmen ni yep di part strosnye.. adios amigos~

No comments: