18 March 2011

Berjaya Menghasilkannya.. haha

damn la internet ni.. saje je kan.. jeles ngan aku la tu.. taknak bagi aku updet entry.. siyesly semenjak dua menjak after tsunami, intenet jadi lembap.. bukan setakat lembap tapi tak boleh langsung.. tu nak marah tu.. ehmmm.. tak pasal2 jadi lari dati title entry pulak..

arini entah ape kebende la mimpi aku.. aku nak masak tomyam.. haha.. hajatnye nak g ambek duit kat bank je tapi tetibe kaki ni ringan nak ke kedai beli barang2 nak wat tomyam.. bukan kemain laju jalan sebab nak tunggu bas memang aku ni jadi gila dulu la.. bas pon lembap.. alkisah,terjadi la tomyam seafood pukul after maghrib tadi.. haha.. first time buat ni sepanjang dok kat kolej.. ni aku kebas rice cooker rumet aku.. nak update ni pon guna laptop ngan broadband dia.. tenkiu2 rumet =)

jom tengok macam mana rupa tomyam yang aku bikin ni.. haha.. siyes korang akan terliur =)


bahan2 : udang, sotong, cendawan, tomato, bawang besar, serai, fish ball, daun limau purut


kiub knorr tomyam


tomyam sedang dimasak


nak buat telur dadar tak jadi sebab rice cooker kecik sangat.. jadi telur hancur.. hehe


my menu dinner : telur, tomyam seafood & cendawan, budu


yang lengkap punyer.. haha.. sedap =)


haa.. terliur tak??simple je.. cukup la untuk aku sorang.. 2x makan laok ni neh.. jimat dah kat situ.. and aku ada simpan jugak bahan2 untuk esok.. tomyam lagi esok.. hehe.. 


( hmmmm.. bile la nak buat spagetti ni.. dah berkurun dah tersimpan ni.. prego mahal sangat.. ade sape2 nak sponsor tak??haha. )





3 comments:

shamyheart said...

nak sikit.. terliur jugak ni.. mouth watery

aLieF si Muncung ManiS said...

kiah,,alief nak kiah masak kan tomyam campur pulak..boleh tak??hehehe..mesti sedap..nyum3x

Einaz Shah Rizal Thomas said...

haiy owner belog ! ;))